Close Menu
    What's Hot

    Wat is de verwachting voor Terra Luna Classic?

    19 april 2025

    XRP kopen of niet? Een kijk op de voor- en nadelen

    18 april 2025

    Verwachting XRP: Wat kun jij verwachten van deze crypto?

    17 april 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Cookiebeleid (EU)
    • Contact
    • Over ons
    Facebook X (Twitter) Instagram
    We Are FinanceWe Are Finance
    • Economie
    • Geldzaken
    • Hypotheek
    • Investeren
    • Ondernemen
    • Pensioen
    • Verzekering
    • Overig
    We Are FinanceWe Are Finance
    Home»Geldzaken»5 branches waarin bonussen en beloningen heel gebruikelijk zijn
    Geldzaken

    5 branches waarin bonussen en beloningen heel gebruikelijk zijn

    By admin30 mei 2024Geen reacties5 Mins Read
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    5 branches waarin bonussen en beloningen heel gebruikelijk zijn
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    We willen graag besparen op onze (online) uitgaven, en daar werken bedrijven graag aan mee. Dat lijkt vreemd, want vaak denken consumenten dat bedrijven er alleen op gericht zijn om zoveel mogelijk winst te maken. Maar door met kortingen, bonussen en beloningen te werken, is het als merk mogelijk om klanten aan je te binden. Om deze reden kun je als consument een stuk goedkoper uit zijn.

    Gebruik van bonussen en beloningen

    In veel verschillende branches en bij bedrijven wordt er gewerkt met bonussen, beloningen en promoties. Zo krijg je bijvoorbeeld bij de uitgebreide creditcards een bonus in de vorm van cashback of punten als je een grote aankoop met je creditcard doet. En zelfs bij het doen van je boodschappen kun je tegenwoordig sparen voor beloningen. Het ouderwetse zegeltjes sparen heeft ruimte gemaakt voor digitaal punten sparen. Ook je telecomprovider geeft je een bonus als je verschillende producten op één adres hebt afgesloten.

    Punten en zegels sparen bij de supermarkt

    Het is ook mogelijk om punten te sparen bij de supermarkt. Voorheen kregen consumenten boekjes en was het de bedoeling om zoveel mogelijk zegeltjes te plakken. Zo heeft supermarkt Jumbo al jarenlang de koopzegels. Een boekje ter waarde van 25 euro, levert 26 euro op als je deze inlevert. Zo kunnen klanten van de Jumbo dus gratis geld verdienen. Door zegeltjes te kopen, houdt de Jumbo de inleg van de klant ‘in bewaring’. Niet alleen de Jumbo heeft zulke systemen.

    Zo beloont Albert Heijn haar klanten ook aan de hand van de zogenaamde Bonuskaart. Daarmee is het mogelijk om flink te besparen op producten die in de aanbieding zijn. Voor vaste klanten van Albert Heijn is de term ‘in de bonus zijn’ dan ook niet meer weg te denken. Ook Lidl heeft een dergelijk programma aan de hand van Lidl Plus. De supermarkten hebben dus heel wat loyaliteitsprogramma’s om punten te verzamelen voor gratis boodschappen of bijvoorbeeld om kortingen te verkrijgen. In andere gevallen worden er ook tijdelijke acties opgezet, zoals bijvoorbeeld sparen voor knuffelbeesten of een pannenset.

    Bonussen en promoties bij online casino’s

    Natuurlijk mag het online casino niet ontbreken. Bekijk het overzicht van casino bonussen maar eens. Je ziet al snel dat vrijwel alle casino’s bonussen en promoties houden voor zowel nieuwe klanten als trouwe klanten. Nieuwe klanten krijgen vaak de eerste storting verdubbeld in de vorm van een welkomstbonus. Stort je dus 100 euro, dan krijg je er gratis 100 euro bij van het online casino. Uiteraard is het niet mogelijk om het bedrag meteen uit te laten keren. Je dient het gratis geld eerst een aantal keer in te zetten. Bijvoorbeeld 20 of 30 keer. Dit voorkomt dat mensen zich alleen mee registreren om het gratis geldbedrag te krijgen, en verder niet de wil hebben om daadwerkelijk online te gokken.

    Als de feestdagen er weer aan komen of als het online casino een nieuwe online gokkast wil promoten, worden er vaak ook kortingen, bonussen en promoties gegeven. Zo kun je bij de bookmakers free bets verdienen, waardoor je gratis een weddenschap af mag sluiten. Of free spins bij online gokkasten, zodat je op kosten van het huis de hendel over mag halen.

    Bonussen bij het vliegen

    Er is steeds meer aandacht voor het klimaat en we zouden eigenlijk minder moeten vliegen. Toch zijn bedrijven zoals KLM en Lufthansa nog niet gestopt met hun bonusprogramma’s. Sterker nog, KLM beloont klanten die regelmatig vliegen met de vliegmaatschappij aan de hand van het Frequent Flyer programma. KLM wil namelijk graag trouwe klanten aan zich blijven binden. Daardoor krijg je bijvoorbeeld Experience Points of andere beloningen. Deze kun je weer wisselen voor een upgrade (vliegen in businessclass, een ruimere stoel of gratis bagage meenemen), maar je kunt er zelfs gratis vluchten mee verdienen.

    Telecombranche: korting bij het bundelen van abonnementen

    Tot slot biedt ook de telecombranche vaak kortingen aan, als je meerdere producten met elkaar combineert. Zo kun je besparen op je geldzaken. Heb je bijvoorbeeld een mobiel abonnement en kies je ervoor om ook een internetabonnement op hetzelfde adres af te sluiten? Dan krijg je bij de meeste providers korting op de maandelijkse kosten van de internetverbinding of krijg je een paar euro per maand korting op je mobiele abonnement. Meestal mag je ook een gratis zenderpakket voor je tv-abonnement kiezen of krijg je gratis dubbele data op je mobiele abonnement.

    Creditcardmaatschappijen

    Een van de bekendste voorbeelden van bedrijven die bonussen en beloningen aan klanten geven, is de creditcardmaatschappij. Vrijwel alle bekende aanbieders zoals Visa, Mastercard en American Express hebben een beloningsprogramma. Zo krijg je bijvoorbeeld tussen de 1 en 2 procent cashback. Dat lijkt weinig, maar op duurdere aankopen die duizenden euro’s kosten, kun je al snel weer een deel van je aankoop terugverdienen. Daarnaast kun je meestal sparen voor reisbeloningen, zoals de bekende Airmiles. Ook spaar je bij sommige aanbieders punten. Zo krijg je bij een creditcard van ING punten voor de ING Puntenwinkel. Deze kun je inruilen voor producten en diensten.

    beloningen bonussen
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleLijfrente: dit kan je er allemaal mee
    Next Article Slimme investeringen voor 2024
    admin

    Related Posts

    Wat is de verwachting voor Terra Luna Classic?

    19 april 2025

    XRP kopen of niet? Een kijk op de voor- en nadelen

    18 april 2025

    Verwachting XRP: Wat kun jij verwachten van deze crypto?

    17 april 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    Samenwerken

    WeAreFinance is een platform dat zich richt op het versterken van financiële kennis en vaardigheden. Het biedt middelen en ondersteuning voor iedereen die zijn financiële welzijn en inzicht wil verbeteren.

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest YouTube
    Top berichten

    Wat is de verwachting voor Terra Luna Classic?

    19 april 2025

    XRP kopen of niet? Een kijk op de voor- en nadelen

    18 april 2025

    Verwachting XRP: Wat kun jij verwachten van deze crypto?

    17 april 2025
    Zoek op tags
    Aandelen App Beginners Beleggen beloningen Bespaartips betaalmethodes Bitcoin Bitvavo bonussen Budgetteren CME Gap Coin controller Crypo Crypto cryptoapp duurzaamheid Excange factoring FTT FTX geld inflatie investeren investeren in bitcoin koers Lijfrente marketing Moonriver multifunctionele ondernemen Prijs Problemen Ripple schade tips Toekomst Utrecht vergoeding verkopen van een factuur vermogen Voordelen xrp ZZP
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.
    • Economie
    • Geldzaken
    • Hypotheek
    • Investeren
    • Ondernemen
    • Pensioen
    • Verzekering
    • Overig

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}